Back off , back off bitch

Makin' love
Cheap heartbreaker, broken backed,
Nasty ballbreaker, stay out of my bed, outta my head
If it's lovin' you,
I'm better off dead





Var i Järvsö med skolan, kan ju säga att de var tur jag åkte med iallafall , för fy satan vad kul det var ! Jag hade bokat ridning och det sas att det skulle vara western på kallblod, men tydligen var dem hästarna sjuka så de fick se över andra alternativ, så de slutade med att vi fick komma till Sigrid Bergåkra Berglund på ett av hennes stall.
Läs mer om henne och titta på hennes underbara hästar här :http://oldsite.tullgarn.com/index.asp?p=home och här: www.Bergakra.se
Jag fick rida en Frieservalack vid namn Ids, Han finns med på Bergåkra hemsidan, så sjukt fin att rida, väl utbildad och känslig för hjälperna. Väldigt glad att jag följde med och hon var också riktigt trevlig o positiv och vill verkligen lära ut! Dessvärre åkte man ju dit ovetandes så man hade ju på sig mjukisbyxor och dåliga skor för man trodde man bara skulle lulla runt i skogen på en Tinker med westernsadel, haha.
Enda bilden som finns har jag ej fått ut av Elin men lägger upp så fort jag får den :)

Sen måste man ju nämna skoterturen. HAHA! Fan vad jag och Sara tyckte de var kul när folk bara helt plötsligt försvann bakom oss och vi fick stanna typ var tredje minut för att antingen hade de andra kört ner i diket eller så var dem bara allmänt seg! Bilder kommer väl antagligen senare ..

Funderade på att åka till Gve på fredagen eftersom vi hade kompensationsledigt efter skolresan men jag bestämde mig för att jag inte orkade åka.haha.
Ska ju ändå åka dit fredag v.8 .

Idag orkade jag bara med ridlektionen, sen åkte jag hem. Är så jäkla krasslig i halsen, men vi hade sitsträning och det var inte så värst ansträngande eftersom man satt på en "fotölj", kändes det som iallafall, och turades om att longera varandra så man stod ofta still i mitten.
Jag och Linnea hade Hipsi, ett sto med ett lite "speciellt" utseende och gång, men med min förjävligt dåliga sist så var det jättebra att jag fick henne. Hon lyssnade riktigt bra på mig i slutet. Fin fint!
Stay in tune for more updates ...

Soo looong !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0